martes, 21 de julio de 2015

CATALUNYA: CANDIDATURA JUNTS PEL SI

CATALUNYA: CANDIDATURA   JUNTS  PEL  SI
Acord per crear un Estat independent i establir un Govern de concentraci6 nacional
Culminem una legislatura en la qual els catalans no hem pogut exercir amb garanties el dret a decidir d'una manera acordada amb les  institucions  de  l'Estat  espanyol.  Tot i això, el 9 de novembre passat va quedar palesa la voluntat majoritària de la ciutadania del nostre pafs de poder expressar la seva voluntat  política  a  les urnes per decidir el futur  polític  de Catalunya.
Entenem que cal concebre les eleccions del 27 de setembre com a plebiscitàries. Amb aquest objectiu impulsem una candidatura que representi l'aspiraci6 de la ciutadania de Catalunya que vol que el nostre pafs esdevingui independent. Aquest acord esta obert a totes aquelles formacions polítiques, socials i viques que comparteixin aquest objectiu.


Procés  cap a la creació d'un  Estat independent
Si els ciutadans de Catalunya escullen, a traves de les eleccions del proper 27 de setembre, una majoria de diputats a favor de la independència, s'iniciarà un proses cap a  la creaci6 d'un  Estat independent.
El Parlament acabat de constituir aprovarà una declaraci6 solemne en la qual es proclamarà que, en virtut del mandat rebut de la ciutadania, s'inicia el proses d'independència. En la declaraci6 es posarà en coneixement de les autoritats de l'Estat espanyol, de les europees i de la comunitat internacional l'inicia d'aquest proses. La declaraci6 es cloure amb un mandat al Govern de la Generalitat per tal que adopti les mesures necessàries per implementar els acords precedents.
immediatament desprès d'aquesta declaraci6  comença  el  proses  per  elaborar  i aprovar la Constitud6 del nou Estat en la primera de les seves dues fases: la de participaci6 ciutadana. Es tracta d'una fase gestionada per la societat civil i encara no regulada jurídicament. Les institucions de la Generalitat, i especialment el Govern, centraran la seva tasca en la realitzaci6 d'activitats materials adreçades a la posada en funcionament de les estructures del nou Estat, alhora que s'ocuparà de la gestió    ordinària  de les competències  de la Generalitat.
Culminada  aquesta  primera  fase,  es  procedirà  a  la  proclamaci6  de  la  independència, que   suposarà   la   desconnexió  respecte   de   l'ordenament   jurídic   espanyol   vigent. Immediatament   desprès   de   la   proclamaci6  el   Parlament   aprovarà  la   Llei   de transitorietat   jurídica,   que   ha   de   regular   de   manera   provisional   els   elements estructurals  del nou Estat i les clàusules generals  adreç;ates  a garantir,  des del primer moment,  la  completesa   de  l'ordenament  jurídic   del  nou  estat   i  la continuïtat  i successi6    ordenada   d'Administracions.    A   aquests   efectes,   la   llei   declararà    la continuïtat,   llevat  excepcions,   de   l'aplicaci6   del  dret   autonòmic   català,   del  dret espanyol, del  dret  de  la  UE  i del  dret  internacional.  També preveure  la  continuïtat  - mitjan<;ant subrogaci6- dels contractes de l'Estat i de la Generalitat i la possibilitat que els  funcionaris  i el  personal  laboral  que  prestin  els  seus  serveis  a  1'Administraci6  de l'Estat a Catalunya puguin integrar-se a I'Administraci6 del nou Estat.
A  partir  d'aquest  nou  mare jurídic  transitori,  caldre  regular  la  fase  parlamentaria  i referendaria  del proses d'elaboraci6  i aprovaci6  de la Constituci6, així com l'encaix de la  participaci6  ciutadana   i  dels  resultats  obtinguts  en  la  primera  fase  del proses constituent  en aquesta  fase  institucional.  Posteriorment, s'iniciarà  la darrera  fase  del proses  d'elaboraci6  de  la Constituci6  del nou Estat  independent  amb  la convocatòria d'unes eleccions parlamentaries constituents en un perfon-te màxim de 18 mesos des de la celebraci6 de les eleccions plebiscitàries del 27 de setembre.
El proses de creaci6 del nou Estat independent culminarà amb l'aprovaci6 de la Constituci6  per referèndum.
No obstant tot !'anterior, en el cas que l'Estat espanyol, mitjan<;ant decisions polítiques i/o  jurídiques,   bloqueges   l'autogovern  de   Catalunya,   el   Govern   i  el   Parlament procediran   a   la   proclamaci6   de   la   independència   i  a   1'aprovaci6   de   la   Llei  de transitorietat jo radica.

Un compromís públic: construir un nou Pais
Construir un nou pafs implica un gran compromès públic, un pafs per a tots fet per tots. Som conscients que la ciutadania es la protagonista del proses que vivim, un proses de baix a dalt. Assumim el compromès de treballar per convertir les incerteses en certeses, amb l'objectiu de proporcionar les eines  per  fer  efectiva  l'esperança  de  viure  en un pafs millor. Es l'hora de sumar tantes voluntats com  sigui  possible  per  articular les grans majories que permetin convertir l'actual impotència en il·lusió com a motor  de canvi. Volem assolir la plena sobirania  i disposar de  les eines dels estats per posar-les al servei de tots els ciutadans i fer, del repte que significa  construir  un estat independent, un projecte compartit de canvi i de millora social, econòmica i cultural per a tothom.
Per això es imprescindible situar la cohesi6 social com a prioritat durant el perfon-te de transici6 nacional. La finalitat del proses de construcci6 d'un nou pafs es la capacitat de donar respostes, crear oportunitats i proporcionar eines al servei de la llibertat, el benestar i l'ocupaci6 de les persones.
En aquest sentit, definim com a compromís públic la futura elaboraci6 d'un programa electoral i un pla de govern que tingui com a eixos  principals  la  justícia  social,  la igualtat  d'oportunitats,  la  creaci6  d'ocupaci6  i el desenvolupament econòmic.
Considerant que la plenitud nacional i el progrés social s6n indestriables, el futur govern de transici6 haurà d'endegar un seguit de polítiques en la línia de garantir la cohesi6 social dels ciutadans, condici6 necessària per a l'èxit polític de la transici6 cap al nou Estat.
En el camfà de sortida de la crisi fixem com  a  prioritat  la creaci6  d'ocupaci6,  treball digne i de qualitat per a les persones aturades i empreses. Volem posar la reactivaci6 econòmica al servei de les persones. Volem garantir un finançament públic suficient i sostenible dels serveis propis de l'estat del benestar, amb l'aspiraci6 de fer convergir el nivell de despesa publica amb el dels països amb un producte interior brut per càpita similar, un cop assolida la plena sobirania  fiscal.
Presentarem, a títol enunciatiu, una dotzena de prioritats socials per al nou pafs que volem fer néixer en aquesta etapa. Prioritats que han de venir definides de manera completa  i exhaustiva  en un futur  programa electoral i un pla de  Govern:
1)         Atenció a les necessitats urgents en matèria d'habitatge, pobresa energètica i segones oportunitats per a famílies vulnerables i en situaci6 de pobresa mitjanant la creaci6 de nous mares legals, la daci6 en pagament i d'altres mesures efectives.
2)         Una política de provisi6 de places d'escola bressol gestionades per institucions publiques i de concertaci6 a preus públics, per cobrir la demanda insatisfeta.
3)         Atendre les necessitats de protecci6 contra la pobresa infantil, especialment aquelles orientades a garantir-ne l'alimentaci6.
4)         Reforma de la Renda Mínima d'lnserci6 cap a un model de Renda Garantida de Ciutadania que tendeixi progressivament a cobrir els mínims vitals de la ciutadania en situaci6 de pobresa.
5)         Creaci6 de noves estructures d'estat del benestar per  ampliar  i garantir el futur de les pensions de la gent gran i millorar l'autonomia de tots els col•lectius en situaci6 de dependència.
6)         impuls a l'ocupaci6, foment de la recerca i la innovaci6, foment de l'economia social, potenciaci6 i millora del servei públic d'ocupaci6 i generaci6 d'un nou model  de  relacions  laborals  basat  en  el  diàleg  social,  la  coparticipaci6  i  la concertaci6,  que afavoreixi  la  igualtat  de gènere,  la  creaci6  de treball  digne  i empreses de qualitat.
7)         Cap a un nou salari mínim europeu, ja que considerem necessari  !'augment del salari munim d'acord amb els estendards que defineix la Carta social europea.
8)         Potenciar les politiques de la garantia juvenil per a la inserci6 laboral efectiva dels joves en el teixit productiu, així com també per als joves amb abandonament prematur dels estudis, amb l'objectiu de reprendre la seva formaci6.
9)         Enfortirem el sistema públic de salut social a partir de l'acceleraci6 del proses d'integraci6  de  serveis  socials  i sanitaris, tant  pel que fa  referència  a  la  salut publica,  l'atenci6  primeria  a  les  persones,  com  pel  que  fa  a  la  promoci6  de l'autonomia personal i l'atenci6 a la dependència.
10)       Cap a una escola catalana  inclusiva  i per l'èxit escolar, perquè volem  invertir per redistribuir  les oportunitats  i millorar els estendards  de qualitat del nostre
sistema educatiu. lnversi6 prioritària en centres d'alta complexitat i en zones socioeconomicament mes desafavorides a partir  de projectes  comunitaris  i treball  educatiu  d'entorn.
11)       Un pafs acollidor i socialment avançat, amb la voluntat de construir un pafs divers en una societat oberta, necessitarem dotar-nos  d'estructures  i  nous mares legals, integradors i inclusius per a tothom.
12)       Un pafs culturalment avançat, perquè aspirem a progressar cap a la consideraci6 de la cultura com la quarta pota de l'estat del benestar. En tant que motor de generaci6 de ciutadans lliures, crètics  i compromesos,  volem crear un mare favorable per a la provisi6 de serveis culturals com a servei basic del nou estat.


Aquest acord concreta els termes en els quals es configura la candidatura a les quatre circumscripcions catalanes, l'articulaci6 de  la representaci6  institucional  al  Parlament de Catalunya i la configuraci6 d'un Govern de la Generalitat de  Catalunya,  si  els resultats  electorals  ho possibiliten.

1)         La Candidatura Junts pel Si
Confecci6 d'una candidatura amb voluntat de transversalidad i pluralitat tant dins del sobiranisme i d'independentisme com en la representaci6 amplia de l'espectre social de Catalunya.
La candidatura a les quatre circumscripcions catalanes estarà encapçalada per persones representatives de la societat civil i de les entitats que han liderat el procés  cap a la independència de Catalunya. La resta de membres de la candidatura seran a proposta dels  partits que  hi donen suport.
Nomes des d'aquesta unitat en la diversitat, des de la voluntat de representativitat majoritària, des de la uni6 de visions i sensibilitats múltiples, es pot articular una candidatura que pretengui assolir una Victoria electoral amb un clar mandat popular i plebiscitari.

2)         Representació institucional al Parlament
Els representants escollits per aquesta candidatura s'integraran en un grup parlamentari que tindre com a objectiu impulsar totes aquelles iniciatives polítiques, legislatives i representatives, conjuntament amb el Govern de Catalunya, necessàries per aconseguir la creaci6 d'un estat independent i per garantir el proses de transici6.

3)         Govern de concentraci6 nacional
Manifestem la voluntat,  si  els  resultats  electorals  ho  permeten,  de constituir un Govern de concentraci6 nacional amb l'objectiu de posar en marxa aquelles mesures imprescindibles per a la constituci6 del nou Estat i afrontar les prioritats socials detallades  en el present document.